Wednesday, January 2, 2013

The Hobbit - Stresssss

Hallluuuuu...hari ni masih lagi cuti..Dah bos bagi cuti takkan nak kerja pulakkan. Nak citer pasal kami pergi tengok wayang last week. Aku ni memang teringin nak tengok The Hobbit tu. Jadi lepas difikir2 kami decide untuk pergi tengok citer ni midnite. yelah masa tu Kasyah tido so bolehlah kami layan The Hobbit walaupun terpaksa bawa Kasyah yang tido.

Jadi lepas habis Adam & Hawa kamipun geraklah ke Alamanda. Siap2 bawa susu Kasyah dan selendang takut sejuk. Movie tu start pukul 11 malam. Kami sampai terus beli air dgn popcorn dulu. Bila dah masuk dalam panggung Kasyah kemain beria layan popcorn.

Sempat lagi tu.. Muka pun sembab jer sbb dah nak tgh malam weh.. Muka ngantuk ni tau. Kami amik seat yg tepi ada 3 tu.. Nasib baik sebelah aku takde org so Kasyah leh duduk situ.

tapi Kasyah nampak bersemangat sambil makan popcorn. langsung takde tanda2 die mengantuk nak tido ke hapa. Tapi sebab die diam je makan okaylahkan.

Sambil makan sambil layan trailer movie. Masa ni citer tak start lagi... Bila wayang dah gelap, ingatkan Kasyah takut tp tak langsung. Siap layan movie sambil ngap2 lagi. 15 minit pertama dapatlah aku layan The Hobbit tu.. Tapi lepas tu drama pun bermula. Kasyah dah mula bising. Bukan bising cranky tapi lebih kepada nak berborak.. Lepas tu sibuk nak minum air masak.. Diepun bercakaplah "nak air masak...nak air masak..." Aduh dah start dah ..aku bagi susu pulak tp senyap time minum susu je.

Lepas minum die diam kejap pastu die mula nak nyanyi lagu twinkle twinkle little star.. Aduhai anak.. Aku suruh die diam die mula jerit panggil aku macam yang selalu die buat kat rumah.. " Mama! Mama!" pastu cium aku.. memanglah sweet tapi kat dalam wayang takde mana sweet nak oii.. Orang sebelah dah pandang2. Last2 aku suruh laki aku bawa die keluar...

Tak lama tu die masuk balik.. Terus die jerit panggil aku lagi...Eiiii, Kasyahhhhh kenapa bising niii.. Laki aku keluar balik... Lepas tu bile diorang masuk balik aku pulak keluar... Cuba nak tidurkan die sbb dah pukul 12 malam tapi die xnak. Mesti psl sugar rush ni.. Banyak sgt mkn popcorn.. Setengah jam aku dukung die last2 aku masuk jugak sbb die nampak mcm nak tido.. Bila dah masuk semula, kasyah bercakap lagi.. Kali ni die nak popcorn tu.. So dia makan popcorn and akhirnya pukul 12.40 baru die tertido... Dapatlah aku layan citer tu sampai ke akhirnya..

Korang takyahlah tanya aku camne citer tu.. Aku tak bape layan tau.. cuma yang aku tau aku menyampah giler dgn ORCS tu.. Hodoh sesangat.. Lagi2 King ORCS tu dgn leher labuh die.. giler hodoh sey. Benci tau. Lepas ni tunggu download jela sbb nak layan balik..hahaha.

Layankan gambar tuan tanah yang penuh harapan gembira nak layan The Hobbit tapi end up jadi tension sbb tak faham cerita..hahaha


p/s:Hari ni balik KL. Doakan perjalananku selamat..

9 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

ok tak tgk lg =(

Nieyl said...

:) sweet...

abah khalisha said...

cb layan life of Pie..best!

fatin amalina husna said...

alaa..dah dpt tgk, kashah plak buat hal..tp biasalar tu budak kan..=D

Qhaifa Nur said...

anak2 pun dh tgk citer ni..pergi dgn adik...kelakar bila bawa anak msk panggung tak habis ulang pergi toilet...

seronok kasyah pergi wayang yup...

Love Razila said...

Wah!! sempat lagi layan The Hobbit yer. hehehhe =)

Fieza79 said...

dh lama tk layan wayang...

Kesuma Angsana said...

happy new year ye

Oked Clothing said...

mula2 memang stress, tapi dah nak ending makin best.. tak sabar nak tgk part 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...