Friday, March 22, 2013

Udang Galah masak lemak nenas

Haiii semua... Alkisah semalam dah bagitaukan pasal mak ai datang bawa lauk udang galah.. hiiiiiii sedap sesangatlah makan semalam... Boleh pulak sebelum makan tu muntah kemain beria so akupun apalagi telan ubat muntah yang power tu sebelum makan nasi dgn lauk udang ni. Berkesan pun. Lepas makan tak muntah tapi kepala pusing satu macam. Tak kesahlah yang penting dapat menikmati makanan tu dengan penuh keasyikkan..wah gitu.

Udang galah masak lemak campur nenas. Tapi tak rasapun manis nenas tu. Rupanya mak aku dah rebus nenas tu dulu lepas tu siap perah airnya lagi baru masukkan dalam masak lemak ni..huh patutlah tak rasa nenasnya. Udang galah ni bersaiz sederhana saja. Taklah besar sgt tp puas hatilah makan..

Udang yang dah bersedia untuk dinyekik. Aku makan 4 ketul udang ni.. Sedap sesangat... Serius rasa tak cukup. Apakah harus aku beli kat pasar malam pulak udang galah ni?????? Mak nak udang galah lagi.........

p/s:Terasa nak pergi bercuti kat tempat sejuk....

11 Magic Words:

Rara Nasiha said...

Amboiii sedapnya. :)

SweetLikeWhat said...

sedapnyaaa k.anne..meleleh air liur..haih..

g cameron k.anne..cameron sejuk..tenang..best sangat..;)

Kesuma Angsana said...

adyuhai.... sedap nyer terliur dah ni

Qhaifa Nur said...

sedapnya udang campur dengan nenas...

mrs adam said...

bila tengok gambar2 makanan dlm blog awak ni kan,terus rasa lapar tau.huhu.ni yg rasa nak masak udang galah masak lemak gak ni

ieda immi said...

huwaaaaaaaaaa terliur sudaaaaa

nanakimie said...

semuanya sedap2 sis masak,hehe,.nengok gambar je da tau^-^

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

nyum2 terliur....saya memang tering makan udang tapi alah kalo makan habis bengkak2

LYAfrina said...

sedapnyer..
klo mkn confirm btambah nasi ni

my all said...

cissssss....ni buat aku nak masak lemak udang gak neh....dah lama tak mkn...

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh terliur!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...