Thursday, March 21, 2013

Udang galah oiiii

Aku sebenarnyakan tak tahu nak update apa dalam blog ni. Sekarang nikan asik mual loya muntah je. Takkanlah hari2 aku nak hapdet pasal muntah je. Korang yang bacapun lama2 muntah agaknya. Hari ni muntah esok muntah lusa muntah...Haish berapa banyak muntahpun aku tak tahu. Ni yang taip muntah banayk2 ni apa kes? Dah dah la tu citer pasal muntah. Akupun nak muntah taip muntah banyak kali... Hadoilah...

Okaylah. Enough pasal muntah. Eh tertaip lagi..hehehe. Hari ni mak aku datang. Datang sorang je naik bas. Sekarang ni dalam bas le tu. Mak terpaksa aku import sbb pengasuh Kasyah cuti esok dgn jumaat minggu depan. Mak mertua aku dah dtg minggu lepas jaga Kasyah sbb aku kena kerja weekend. Kalau hari bekerja mak akulah kena datang sbb mak mertua akukan wanita berkejaya gak. Sebelum mak datang haritu, sempat aku soh die tanya kat makcik aku ada tak udang galah. Teringin bebeno rasanya nak makan udang galah weh. Pastu nak makan udang galah masak lemak campur nenas pulak tu. Ye ye aku tau sekarang aku takleh makan nenas tapi siyes tekak ni dok ngenceskan nenas sesaja. Tak dapat mkn nenas, dpt lauk udang campur nenas pun jadilah. Nenasnya aku tak makanlah weh.

Haritu pun aku teringin gila paceri nenas. Hadoilah tekak rasa ngences sesunguhnya. Kebetulan nampak pulak lauk pajeri nenas tu kat kedai. Aku belilah nasi letak kuah pajeri tu.. Hailah sedapnya. Dapat kuah pun jadilah weh. Giler kemaruk nenas skrg ni padahal nenas not my favorite okay. Hormon sungguh.

Hari ni mak aku datang bawa lauk udang galah masak lemak campur nenas. Yay yay yay. Nasib baik ada jugak udang galah untuk aku. Terima kasih kat makcik aku sbb bagi aku udang galah tu. Aku nak bayar die tak nak pulak. Rezeki aku ler tu. Aku kalau nak makan udang galah memang kat umah makcik akuler sbb pakcik aku part time nelayan ikan sungai. So kalau ada rezeki dapatler udang galah sungai.hehehe. Syok wooo udang galah sungai ni... Aish ngences pulak aku kat opis ni..

(Pinjam gambar kak lieza...hehe)


Daaaaaaa.....

9 Magic Words:

dela said...

menu yg menarik ni ! :)

Kniedaz said...

makanlah sebelum kena pantang nanti hehe..tapi biar berpada ya

lurun namzar said...

udang galah nie mahal tapi sodap... :)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

sedapnyer...udang galah sayang takleh makan kalo makan mau bengkak muka saya....

Ismaliana Sulaiman said...

minggu lps akak baru beli udang galah anne... 1kg RM60 akak beli 12 ekor RM80, separuh masak lemak cili api + nenas separuh lagi grg kunyit je utk anak2...

SweetLikeWhat said...

yang tak mengandung ni pun teringin udang galah tu ape cer..HAHAHA..

terbayang-bayang pulak gulai lemak nenas tuh..sedapnyaaaa...

Rin Maira said...

waduh2........
ari tu tengok udang galah kt pasau tani...dh terlioo dh...
masak pe best eh

Fai CeritaCinta said...

gulai lemak nenas campur ikan masin pun sedap kak.. hehe :)

Kesuma Angsana said...

mmg seronoklah kena dgn selera yer !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...