Friday, June 21, 2013

Jom sembang

Salam semua...

Hari ni kita sembang-sembang je ye. Nak cerita pasal sambutan besday Kasyah pun, gambar tak amik lagi dari phone husband. Alah tak sambut manapun. Just bawa die gi makan je. Hari Selasa haritu, balik je dari rumah pengasuh, Kasyah mengadu sakit kepala. Die cakap kepala die terhantuk. Bila aku cek nah nala punye benjol dok ada. diameter bejol tu separuh bola tenis kot. Besar hokeh. Terus ku suruh husband tanya kat makcik pengasuh tu. Tapi die kata Kasyah xde pulak menangis ke jatuh ke. So aku suspect mesti Kasyah galak sgt main sampai terhantuk kepala tapi die tak menangis. Die pendam sendiri sakit kepala die tu. Kalau die bagitau awal boleh tuam dgn air batu. Balik tu benjol die memang merah dan besar and die langsung tak kasi kami sentuh kepala die. Tidur pun kepala senget je. Hari rabu, kepala die masih benjol. Tak berapa surutpun. Dok besaq tu jugak. Haih risau aku. Terus aku letak air asam jawa campur garam kat kepala die. Cakap kat husband, kalau xsurut jugak, kena bawa gi klinik.

Hari semalam, husband bawa gi klinik. Walaupun benjol xsurut lagi tapi dah tak merah. Doktor pun cakap, kalau die okay tak muntah2 dan tak layu, i mean aktiflah, maknanya die okay. Alhamdulillah bila doktor dah kata gitu. Die kata kalau merah lagi maknanya nak kena bisul. Nasib baik tau. Sampai hari ni benjol kat kepala Kasyah tu masih ada lagi cuma tak sebesar hari selasa dan rabu haritu. Lega mak tau.

Semalam pulak, kami kat ofis ni memang berangin satu badan. Geram kat sorang makhluk spesis tak reti bahasa ni. Hari Isnin die ada call request something tp malangnya benda tu kami tak boleh terima. So jawapannya 'no'lah kan. Hari selasa die call nak cakap dengan bos aku. Nasib baik colleague aku yang jawab. So diepun jawab 'no' jugaklah sbb benda tu memang kita tak boleh nak approve or nak buat seperti yang die nak. Nak ubah rules and regulations sebab seorang manusia yang ntah sape pun kami tak tau.. tak logiklah kan. Tapi die ni punye bebal dan degil, hantar email pulak. dah hantar email call lagi. Untuk kesekian kalinya kami punye jawapan tetaplah 'no'.Yang buat kami geram tu, die boleh call orang JPA (director pulak tu) pasal benda ni. Perghh memang mintak maki sey sbb org JPA tu langsung xde kena mengena dlm hal ni. Hari ni pagi2 dah nampak lagi email die. Huh menggigil tahan marah sey..huhuhu.

Layanlah gambar aku dgn pengantin ni. Kenduri kawan sepermainan aku masa kecik2 dulu. Jiran aku gak ni. Kami sama2 gi sekolah, kelas yang sama tp sampai darjah 6 je. Pastu aku pindah sekolah kat bandar.

Kendurinya sehari sebelum mengundi haritu. Baru la ni rajin nak letak gambar. dapatlah juga jumpa kawan2 lain masa sekolah rendah..ah rindunya zaman kecik2 dulu. Zaman main kejar2, zaman main masak2, zaman degil..ah senang citer aku rindu nak jadi budak2 balik..hehehe

Petang ni aku akan balik kampung. Sepupu husband kawen. Minggu depan pun akan balik kampung lagi. Sepupu aku pulak kawen. Minggu ni jugak aku akan tinggalkan Kasyah kat kampung sbb husband aku takde kena pergi makmal kat JB. Jadi nanti aku lone rangerlah ye..huhuhu

Okaylah, byk pulak membebelnya.. Daaaaa

4 Magic Words:

wahida said...

sekarang kasyah dah ok ke tak nok?

bertabah je la dgn org yg tak faham bahasa ni...aku pun tumpang geram...grrrrr...

Qhaifa Nur said...

banyak jemputan kenduri kahwin anne..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa banyak jemputan kahwinnyer tu best2 dapat makan lauk kenduri...

AnneRaini said...

wahida: in sha allah ok nok. die aktif je tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...