Friday, July 26, 2013

Dah makin malas

Salam semua.

Salam nuzul quran buat semua umat Islam. Seronoklah korang yang bercuti tu. Aku kena kerja..huhuhu. Walaupun skrg ni bos semua xde dan aku tgl 2 org je dalam opis ni tp tetap kena dtg keje. Cuma takde keje jelah. Dok melanguk je ni. ngantuk pun ye. Semalam tidur lambat. Penangan pegi shopping brg raya tp barang untuk aku takdepun. mencik.

Dah masuk minggu ketiga puasa ni mood nak memasak dah makin kureng. Ideapun kureng, kerajinan pun kureng. Jadinya hari Selasa haritu, aku cakap kat suami nak buat nasi goreng je. Die okay jek asalkan nasi. So menu hari selasa cuma nasi goreng. Lepas tu tekak ni terasa nak makan lemang. Soh suami gi beli kat bazar Sri Serdang. Kalo kat bazar putrajaya mahal mencekik harga lemang dgn rendang die. Suami akupun beli gak kuih sikit2. Jadilah.

Ini jelah menu berbuka hari tu. Nasi goreng sesuka hati, ikan goreng buat penyedap, lemang dgn rendang dan kuih2. Pon dah sedap dah.

Lemang ni sepotong RM2 saja. Rendang pulak RM4 sebungkus. Okaylah pada aku. Cuma rendang die tu terlebih daun limau purut so kureng sedap sikit.

Gitulah bila mood memasak dah kelaut. Nak makan kat luar masa ni tak gaji lg. Lagipun badan aku dah mula rasa lesu. Dah penat agaknya. Makin hujung nanti lagi lemau..

Korang makin bersemangat ke makin malas nak memasak???

p/s: Alah diorang dah balik pulak. Dah xboleh tido...huhuu

14 Magic Words:

Zee Suhaini said...

samala kita kena kerja..walhal dok selangor ni..huhu, so datang keje goyang kaki jer lah..

nampak lemang trs rasa nak raya..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wahhh dah siap makan lemang n rendang lagi..hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

nsi tu nyum2.

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

nasi goreng makan ngan ikan goreng memang mabeles lepastu tarok kicap sikit...nyum2
wah dah makan lemang dia...

Qhaifa Nur said...

selalu pandang saja lemang gan rendang tu kat bazar...
tiba nampak sedap pula ha..ha

dear xila said...

lemang rayaaaaa hehe

aTieYusof Family said...

Sabah kerja juga hari ini..takde cuti.. malas2 pun ada juga masak tu..nampak sedap semuanya:)

diana said...

kat tempat saya ni tak de pulak orang jual lemang...teringin la pulak..

Nurul Nadiah+Khairil Syazwan said...

Lemang? ngaa tak sabar raya :)

Salam singgah

Aghnia Rahmi said...

sedep nye....

Salam kenal buat negara tetangga sebelah??

@izY@N said...

aku bukan malas masak anne.. tapi muak makan nasi..tp sebab dah gilir2 masak layankan aje.. tp yg penting mmg muak giler makan nasi..hehehe

lieyalatif said...

betul tu...makin malas nak masak...ni pun takleh beli barang basah byk2 sbb nak cuti lame tak lame so esbok kene bersih heheeheh

wahida said...

aku kalau buat nasi goreng suka pekena dgn ikan masin kering nok..


sedapnya lemang tu...huhu...

Kesuma Angsana said...

hehehe mood m biasalah tu.. sedap nampak lemang tu !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...