Friday, July 5, 2013

Durian oh Durian

Salam...

Sekarang ni dah masuk musim duriankan tapi taklah banyak sgt buahnya. Kalau ikut tempat aku kat Segamat tu macam tak de lagi... Hari selasa haritu, kami ke pasar tani kat Presint 2. Kebetulan ada pulak orang jual durian. Kasyah ni memang hantu durian, nampak jek terus heret aku suh beli. Since die jual dalam pek 2 ulas RM10, idakler aku nak beli. 2 ulas kot. Kalo 2 biji takpe gak. So kami pujuk2 die cakap nak cari kat tempat lain. Lepas tu kami terus ke Bangi. Alhamdulillah rezeki Kasyah ada orang jual durian. Tapi mahal lagilah harga durian tu. RM18 sekilo. Durian apa ntah namanya. Adik beradik musang king katanya. So husband aku belilah 2 biji and dpt free yang kecik sebiji. Jadilahkan. Bukan nak melantakpon cuma nak bagi anak puas hati. Lagipun babypun ada terasa nak makan durian..hikhikhik

Durian yang kuning dan isina lembut...Sedap giler okeh. Puas hati. Banyak pun banyak walaupun cuma 2 biji. Puas makan tau.

Dan lagiiii... Kasyahlah yang paling banyak makan. Aku makan 2-3 ulas jer. Die sampai 4 ulas.. Pastu sibuk cari air masak..hahaha

Budak comot makan durian. Nanti kalau kat Segamat dah musim, kite soh atuk beli durian banyak2 okeh..

Oh ya, semalamkan aku cakap nak pergi scan baby, well alhamdulillah semua berjalan lancar. Baby pun baik je and comellllll sangat.. So apa jantina baby aku????? Nantilah citer ye... Sape yg ada fb aku mmg dah dptlah tgk gambar baby sbb aku dah letak kat sana..hehehe.

daaaaaaaa...

p/s: Perasaan berbunga-bunga...hikhikhikhikhikhik

6 Magic Words:

Kesuma Angsana said...

hehehe sayang KA x makan doyan !

Qhaifa Nur said...

tengoklah isinya, kuning...
jangan terover makan he..he..

Love Razila said...

Wei...mana aci,kite xder FB awak :(
Amboi...kuatnyer makan durian, kite kalau beli sebiji pon jenuh main tolak sana tolak sini suh perabih. HEHEHE.

SweetLikeWhat said...

suke die makan durian ye..

lieyalatif said...

Ish ish...kagum lieya sbb kaysah pandai mkn durian....jarang budak suke mkn durian ni....bagus betul...anak2 lieya ikut mood kdg2 nak...kdg2 x nak....tp xpe, mak pak nye mmg antu doyan ... Dieorg x nak mak pak yg balun hahahahaha

mrs adam said...

wah kasyah suka mkn durian,siap mkn sendiri tu.klu anak saya mkn durian pki sudu tak nak kotor tangan.
eh anne hati berbunga2 tu,anak gegirl ke dlm perut.wah suka la tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...