Thursday, September 12, 2013

Set bersalin pilihanku..

Salam...

Semalam aku dah bagitau set bersalin dah sampaikan. So balik keje tu tak sabar nak selongkar barang2 dalam kotak tu. Ala2 jakunlah jugak. Dulu pakai set lain kali ni cuba set lain pulak. So pilihan set bersalin aku kali ni ialah Set bersalin NR. Mula2 macam berkenan sangat dengan set Tanamera tu sbb die tanpa jamukan tp dok fikir2 banyak barang dalam tu aku xberapa nak minat untuk pakai kecuali minyak kelapa dara dengan Brown soap je. Survey2 lagi set bersalin yang lain2. Setelah berkira2 and kebetulan jumpa blog yang jual set NR tu dgn harga murah, akupun rembatlah. Ramai jugak yang bagi feedback kata NR bagus. Yang tu kena tunggu aku guna dululah baru boleh review.

Set Bersalin NR. Harga sebenar RM360 tapi aku beli kat satu blog ni cuma RM280 saje. Bykkan bezanye. Set ni ada 6 barang iaitu pil phytonatal, akar herbanika, minyak herbanika,uncang cuci herbanika, lulur herbanika dgn krim barut herbanika. Pil tu utk lawaskan pembuangan dan juga langsingkan badan (langsing kerrrr???? hahaha), akar herbanika tu utk minum, minyak tu utk sapu kat bdn dan sapu pada pad, uncang cuci utk basuh tuttt dan mandi, lulur tu untuk lulur badanlah dan krim barut tu sapu kat perut sblm pakai barut.

Tapi sbb kat blog tu ada offer yang macam ada sepanjang masa, so aku add Rm20 jadi RM300 utk dptkan bengkung, pilis dgn minyak telon. Saje je amik bengkung walaupun sblm ni aku dah ada bengkung tp sbb last time bengkung ada 1 je and aku rasa tak selesa pakai bengkung tak berbasuh, baiklah ada 2. 1 basuh 1 pakai, hari2 boleh basuh. Nak dapatkan produk yg sama dgn harga murah macam aku beli ni bolehlah klik blog hana. Pantas dan memuaskan.

Dah kata tadi aku berkenan benor dgn minyak kelapa dara dan brown soap tanamera makanya aku belilah dua benda ni secara loose item. Aku order pagi, petang tu orang tu hantar. Memang efisien. Harga minyak kelapa tu RM34 dan sabun tu RM15 satu. Aku amik dua sbb nak pakai skrg sampai bersalin. Sabun tu malam tadi dah pakai mmg best mcm scrub.

Inilah set bersalin dan berpantang aku. Set NR bersama bengkung, pilis dan minyak telon serta minyak kelapa dara dan brown soap tanamera. Kenapa aku pilih set bersalin ni sbbnya ramai yang kata bagus dan beratpun senang nak turun. Pil tu selamat untuk susukan baby. Dulu masa bersalinkan Kasyah aku guna set Leesa Formula tu tp sbb Kasyah jaundis teruk so byk yang aku tak usik dlm set tu. Last2 buang je. Huh rugi tau. Harga dahlah Rm350 tp yang aku guna cuma bengkung, tungku dgn krim sapu je. Yg lain2 tak gunapun. So kali ni cari yg tidak berjamu.

Berjaya ke tak berjaya aku guna set ni dengan optimum kenalah tunggu aku bersalin dulu.. hehe.

p/s:Aku dpt interview kerajaan.. Adeh, dahlah debor nak bersalin, mana nak fikir pasal isu2 kenegaraan dan dunia lagi..hadoilah..

6 Magic Words:

Qhaifa Nur said...

set yang lengkap...kak nur dulu beli tapi tak guna...lagi teruk

gud luck anne...sana sini berdebar

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa inilah bungkusan semalam yek...

nuyui a.k.a miss YUI said...

oh NR.. hihi..

rezeki bby tu kak..p tau =)

lieyalatif said...

bagus2...lengkap dah semua...

lieya pun dulu pakai NR...tu cepat kurus balik kot heheheehe

nanakimie said...

menarik barang2 nya,,,rm300 blh dapat macam2 set besalin:)

wah,tahniah akak!semoga berjaya interview nanti!amin...

p/s: bukan kilang sedara mara nana pun kak,nana tlg share je dgn kawan2 yang berminat keja partime kat situ:)

Kesuma Angsana said...

wah menarik set ini.. moga bersesuaian yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...