Monday, November 4, 2013

kronologi kelahiran Suci

Salam...

Amboi senyap sunyi aku seminggu ni. Bukan xnak update blog ni tp masa tu begitu mencemburui aku..hehe lagipun bukan masa je cemburu tp Kasyah pun cemburu tau.. mana x cemburunye, asal aku pegang je note nak belek2 intenet dah dirampasnye. Xde can aku nak guna. Dahla die main sampai abisbateri.tensen mak.

Okaylah terus ke cerita pasal kelahiran baby suci. Seperti yg korang sedia maklum (kalo korang mmg baca blog aku), aku dah start cuti dr 8hb iaitu genap aku 39 mgu. Sebab aku amik cuti awal kerana dah ada sign nak bersalin so risau gak kalo terberanak dlm kete. Dah ler opis aku dgn umah jauh. Oleh itu akupun cutiler. Ikut pglmn bersalin Kasyah, aku bersalin sblm due date. Tapi nak dijadikan cerita harirabu 9hb tu terus semua sign nak bersalin hilang. Sakit senggugut yg lite2 tu pun hilang. Ah sudah, dah kenapa? Akupun mulalah stress. Yelah cuti dah amik, kalo bersalin lambat kan dah rugi cuti tu. Hari2 doa minta sakit tau. Ko ado? Orang mintak xsakit tp aku mintak sakit. At least bg aku sign. itu je aku mintak

Mcm2 aku buat untuk bg bersalin. Air selusuh pun smapai habis sebotol haram sakitnya. Nan hado. Kononnya doc kate bykkan turun naik tgga dan jln2, nun tingkat 11 aku naik tgga. Xsakit jugak. Sakit kaki adalah. Aku gi naik motor pusing2 putrajaya, pun xde rasa skt. Jalan2 mmg tetiap hari. Myk kelapa dara pon habis sebotol still nothing. Sampailah hari due date aku iaitu 15hb raya haji pun aku masih xsakit. Huwarghhh mak dah stress ni nak oiii. Awat awak xmo keluar ni? Hampir tiap2 mlm aku menangis sbb xde tanda nak bersalin. Hari terus berlalu, cuti dah berjalan. Dua hari lepas due date aku gi sepital lg and doc bg aku tarikh last iaitu 20hb. Kalo xbersalin gak 20hb tu aku kena admit. Stress toksah citer ah. 20hb tu dah buat aku rugi 2 mgu tau.

Akhirnya tibalah 20hb. Memanglah baby ni xmo keluar awal. So pagi2buta 20hb tu keluarlah menuju ke hospital putrajaya utk admit. Aku pilih pegi pg2 sbb kalo nak induce boleh buat cepat. Kebetulan my husband ada test pulak pg tu so better die hntr aku admit wad dan die pegi test..

pukul 8 aku dah rasmi menjadi penghuni wad bersalin. Doc dtg and ckp procedur induce akan hanya dibuat hari esok isnin sbb harini ahad xboleh buat. Aku terus mcm what? Aku dah dtg pg2 kot dgn harapan  boleh induce pg and ptg boleh bersalin. Huhu nak ngs lg sbb dah rugi lg 1 hari. Masa terusberlalu okay.

Tghari tu doc pakar pulak round jumpe patients. And die decide why not masukkan je ubat sebiji skrg. Lagipun mmg aku dah overdue and aku admit utk di induce. So jam 12.30 doc pun masukkan ubat. Lepas masukkan ubat tu aku xleh bgn dr katil selama sejam and lepas tu nurse akan buat ctg. Sebaik saja masuk ubat, aku terus rasa sakit senggugut tu tp lite2 jelah. But itupun dah buat aku happy. Pukul 1.30 buat ctg pulak and nurse cek ctg tu ada tanda contraction but pd aku tanda tu xsakit mana pun.die siap panggil doc but doc ckp xde pape kot sbb aku rileks je baca majalah. Xmcm org skt pun. Doc siap offer aku ubat thn sakit tp aku xnak. Ko dah kenapa? Aku mmg nak sakitlah buat apa bg ubat thn skit..hahahaa

eh penatlah pulak....sambung lain kalilah...

6 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

geram tgk bby comel akk kat fb tu..

kenan jepun ea..hihi

Love Razila said...

Adoi...dah selamat ke belum ni?? HAHAHHA tahniah ye kalau dah selamat kalau belum...alahai..xtau nak wish ape ni. HEHEHE. dupdap2 hati ni menanti entry yang terkini =)

Qhaifa Nur said...

bajet dapat bersalin awal..rupanya tidak...apa-apa pun dah selamat...

sedapnya bila disebut nama Suci tuh Anne..

husna zahidi said...

haish suci..asal xnak kluar relax sgt dlm perut tuh..hahaha..

izzah said...

Siap serah diri tu..hehe...sy aritu mkn lada itam byk2 nk bg cepat bersalin...mmg baby kuar 2mggu awal dr due...hehe...amik cuti 28hb, tarikh tujgk baby kuar...xde la rugi cuti...

nanakimie said...

alahai,baby suci seronok sgt letew duduk dalam perut mummy,hihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...