Tuesday, April 1, 2014

Biskut Lidah Kucing aka Biskut Pelangi

Salam...

Dugaan tak pernah tiada dalam hidup. Sama ada ia besar mahupun kecil. Aku diduga lagi. Semalam terasa nak sangat menangis tapi aku tak tahu bagaimana. Jauh di sudut hati aku terasa pilu. Terasa sayu. Bak lagu P Ramlee "hendak ku nangis tiada berair mata". Tapi hidup tetap perlu diteruskan. Takkan nak bunuh diri pulak. Sabar, mungkin masa aku belum tiba.

******************

Nak cerita pasal biskut lidah kucing ni. Aku buat masa kenduri Suci bulan January hari tu. Giler lama baru nak update. Tapi sbb skrg mood sangat tak stabil ditambah dengan busy bekerja maka aku share gambar je. No resepi ye. Korang google jelah. Jenuh gak nak mencari acuan biskut ni tp nasib baik last2 ada jugak.

Seriusly buat biskut ni sangat memenatkan. Sampai sengal2 tangan. Dahlah acuannya ada satu je. Lepas bakar kena tggu sejuk jap pastu baru leh keluarkan dan buat semula. Letih hokeh.

Festime buat jadi comot sikit ah...

Versi putih pink. Sweetkan warna ni...

Kasyah memang suka kuih ni. Kononnya nak jadikan biskut ni goodies untuk kenduri tu tp asik kena makan je last2 tggl sikit. Nak buat lagi aku dah malas.

Kesimpulannya mungkin aku tak buat lagi biskut ni sbb malas..haha

6 Magic Words:

lieyalatif said...

mmg renyah kan buat kuih ni...kalo ade oven besar ngan acuan byk senang laaaa....tapi kuih ni sedap gileeee....kejap jek licin ....

Kniedaz said...

wah.....tak pernah rasa lagi..sedap ke?

husna zahidi said...

first time dgr psal biskut nih..
nampak proses dya pon lmbat..nak kena bnyak wrna ye kak??

AnneRaini said...

kniedaz: sedap sbb die manis2 crunchy..tp leceh nak buat..huhu

AnneRaini said...

husna:mmg lambat. byk warna so kena paip setiap warna satu2...leceh sgt.

FiZ said...

susah eh bt biskut ni?patutla harga mahal jgk.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...