Tuesday, August 26, 2014

Makan2 di Porto Romano

Assalamualaikum...

Kite stop dulu citer raya ye walaupun hari ni last day Syawal dan sepatutnya habiskan citer raya tapikan aku lupe nak amik gambar dalam laptop. Boooo Anne boooo... hehehe. So untuk tidak membuat blog ni jadi sunyi, meh update pasal makan2 aku dgn rakan sepejabat sempena farewell kawan baik aku last week. 

Kami makan di restoran Porto Romano di bangunan Intermark. Restoran Italia. Tergeliat lidah nak nyebut nama2 menu die.. Basically sume jenis makanan Italy ada. Pizza, Pasta, Risotto, Paella bagai. Aku festime makan kat sini. Mohler tengok apa yang kami makan. Haritu aku selamber jer amik gambor makanan2 ni.. Bos siap tanya aku nak masuk facebook ke, aku iakan aje. 

Suasana dalam restoran ni.. Lampu dalam restoran ni malap2 je. Ala2 restoran mewah gitu. Harga makanan ni standard harga ah untuk makanan Italy. Kalo aku mahallah..hehe

 Ni menu2 yang diorder oleh opismate aku. Siap2 aku letak nama makanan kat gambar tu. Salad tu kalo tak silap aku harga die RM35 kot. Lupalah. Spageti porto romano tu RM30. Spageti tu berbaloi order sbb perabah die banyak. Sotong, udang, lala, kupang penuh...Risotto tu pun kawan aku kata sedap. Tak muak pun. Harga tak ingat. Dalam 30 lebih gak rasanya. Spageti Salmon tu RM32 kot.

Ini menu aku. Ravioli with lobster. Aku memang teringin nak makan ravioli sejak tgk Masterchef US tu. Ravioli ni stuffed pasta. Pasta yg berinti so inti die isi lobster. Sedap jugak dgn kuah chezzy die tuh. Harga RM34.

Since masih ada masa dan ini bos belanja, mari order desert walaupun perut dah penuh tapi peluang bukan datang selalu so kite enjoy..hehe. Aku order Panna Cota ni.. Sedap hokeh.. Tekstur die lembut je. Mcm puding tp die lain sikit sbb tekstur die tu. harga RM9.90 rasanya... Aku banyak rasa2 je harga sbb aku bukan belek harga die sgt sbb bukan aku bayar..hahaha

Ini pulak Tiramisu.. Pun sedap..Untuk bukan penggemar coffe macam aku, tiramisu ni aku boleh makan sbb rasa coffe die lite2 je. Harga RM15 kot..

Sebelum balik, minta waitress kat situ tolong amik gambar....

Ini kompilasi gambar aku dgn Yin.. Aku print gambar ni dan bagi die siap dgn frame yang ada tulis FRIENDs. Memorable kan. Nak bagi benda lain tak tahu so yg ni paling sesuai kot. Dah 3 hari dah keje tanpa die.. Rasa cam bosan je...Tapi takpelah.. Life must go on...

Okaylah...Ada masa ptg ni aku BW kat blog korang... Daaaaa

p/s: Hari ni lunch nestle fitness saje... Tak turun sekilo hari ni siap..hahaha

9 Magic Words:

lieyalatif said...

FUH NAME menu mmg tergeliat lidah lieya nak menyebut...harga pun not bad kan aini....sesekali tukar selera syok juga kan...lieya pun teliur ngan menu aini tu....tak penah pun mkn hah...adoi nampak tak edisi kampung si lieyalatif ni hahaahahahah

nuyui a.k.a miss YUI said...

makanan ida..perghh!! mablessss..

leleh ayaq liuqqqqq..wakakaka

Zee Suhaini said...

makan besar ni anne..
sumer pon makanan omputih..takat ni yang pernah makan spageti jer la..lelain tak lagi..huhuhuu..ehhh tiramisu pon penah..hahaha

panna cota tu pemes skang nih..must try jugak..

eima said...

huuuiihhh seb baik boss byr
tp desert tu cam besh la ....

aTieYusof Family said...

pergh..nama restoran dan nama2 menu mmg tergeliat lidah nak sebut..haha.. selamat berdiet.. hihi

Elya Roza said...

pernah dengar tempat tu, tapi tak pernah pergi punn....nampak seddap2 makanan....
salam perkenalan sis:)

Tihara said...

alhamdulillah sedapnya makanan :)

nur anis said...

adehh...kruuk krak kruk krak dah perut ni bunyi...

FiZ said...

akak!! terliurnye saya tengok tiramisu tu..ravioli tu...slurppp..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...