Monday, September 22, 2014

Farewell lunch

Assalamualaikum....

Salam minggu baru... Jom semangatkan diri update blog..hehe. Aku tgh update website opis aku tp server kemain slow..mohler update blog kejap sementara tunggu page loading. Ramai yang bagi feedback pasal entry membebel aku last week ckp benda tu xsepatutnya berlaku.. Abang aku yang patut jadi orang tengah. Masalahnya kalau abang aku sendiri membela bini die, tak dapeklah aku nak buat pape. Lantak ko lah... Jangan alih2 dtg nak tuntut harta pusaka dah...(Dah macam drama pulak..kehkehkeh).. Jangan salah anggap. Aku bukan minta mak abah aku mati cepat tp mana tau alih2 die dtg minta geran kebun kat bapak aku ke kan...Memang nak mintak maki dgn aku..huhuhu.. Okies forget about them.. Tak berbaloi difikirkan oleh korang. Biar aku je fikir for the sake of my parents..hehe.. Kite citer lain jom..

Aku pernah bagitau rakan sekerja rakan makan lunch sama2 rakan gosip kat opis ni berhenti bulan lepas. So kami pakat2 buat farewell lunch. Makan pizza je itupun dah sentak perut.

Yang diraikan yang tudung hijau tu... Yang tukang makan kitorg yang kat belakang..hahaha

Walaupun ini farewell buat kawan baik kat opis ni tp mood tetap ceria bila amik gambar.. (tak tahu aku kebosanan kat opis ni setelah korang pergi..kesian kat aku tau)


Ini yang kami makan... Akulah tukang ordernye.. Mula2 nak makan 7 orang alih2 sorg tu ada keje pulak.. So mengah nak abiskan...

Habis makan, wefie lagi... Kenangan katanya..

Dan lagi...sebenarnya ada banyak lagi gambar...kang kalo letak semua muntah hijo pulak korang kang...kehkehkeh...



Di hari terakhir die bekerja.. Kami berwefie lagi....Rindulah aku nak melepak2 makan2 lagi... Ni festime aku bergambar kat depan opis.. Nilah tempat aku mencari makan dah lebih 6 tahun pun... Mcm2 berlaku tp aku masih bertahan. 

Eh tetibe ada terselit kumbang sekor disitu.. Die yg tolong amikkan gambar so mohler bergambar sekali...hehe.

Gitulah kesahnya... Dah 3 minggu selepas kawan2 berhenti mmg aku terasa kesunyiaannya.. Tapi wat to do... Aku ada tanggungjawab.. Perlu bekerja bukan untuk diri sendiri tp untuk keluarga... Tunggu laki aku kaya nanti baru leh berhenti..kehkehkeh.. Okaylah.. sambung kerja yuk...

Daaaaaa...

p/s: sambal sotong ke sotong goreng tepung????

7 Magic Words:

Zee Suhaini said...

nak tukar2 keje ni memang malas anne..takot susah nak sesuaikan diri..
takpe la, lama keje banyak skit profitnya kan??hehe

jumaat lepas pon boss belanja domino..dah muak sekeping jer ngap..aihhh tgk pic ni cam nyesal plak..

aTieYusof Family said...

Memang sedih bila kawan sekerja berhenti kan.. yg kita ni kenalah teruskan perjuangan.. banyak makanan tu, habis ker?? haha
*sotong goreng tepung lah..hahaha

AnneRaini said...

Zee betulla tu. Mls nk sesuaikn diri... lgpon tmpt keje skrg balik awal.. tu yg syok tu..

AnneRaini said...

Atie betul..10 markah utk anda.. sy buat stg grg tepung je..hehe

nur anis said...

nyum nyum..sedap nampak...

nurfadilah suardi said...

Best yer aktiviti makan2 macam ni. Rindu lak saat bekerja dulu

LYAfrina said...

cedappnya pekena pizza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...