Wednesday, September 10, 2014

Rendang pedas daging.

Assalamualaikum....

Cerita makanan lagi. Sejak dua menjak ni banyak pulak aku cerita pasal makanan.. Macam tak selarikan dgn impian nak diet tu. Diet kejadahnye kalo harini masak sedap, esok masak sedap, lusa masak sedap...hari2 masak sedaplah senang cite. Aku sendiri stress dgn diri aku ni..hahaha.

Rendang ni aku masak bulan lepas. Masa hari husband aku balik dari outstation seminggu tu... Sajelah kan teringin beno nak makan rendang ni sbb masa raya tak jumpa rendang sgt. Kalo ada pun bukan macam yg aku nak.. Since mak akupun ada jadi marilah jalankan projek rendang tak berbuah.. Eh??

Buat guna setengah kilo daging fresh....Sedap hokeh. dahler pedas..bertambah2 makan..Resepi boleh refer sini

Dah buat rendang takkan nak makan dgn nasi biasa. So aku rebus sekali ketupat segera dgn lemang segera. Buat jugak lodeh putih yg aku suka. Aku kurang suka lodeh kuning. Jadi memang lengkaplah hidangan itu. Boleh pulak mak aku kata kalo ada sambal kacang lg sedap. So aku tanya "mak rajin?" Kalo tak, dah tak payah..hahaha sbb aku malas..hehe

Daaaaaa...

p/s: Kari daging ke kari kepala ikan????

5 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

fuhhh wat terliur je kak ni..hahaha

p/s: mancut tu maknanya dia kencing skit2 sje bg tanda.

nur anis said...

adehh..sedapnya...

- said...

nyum nyumm..sedapnyaaa

husna zahidi said...

wahh..ini mmg mngundang mkn nasi btambah2..:p

LYAfrina said...

waaa..sedapnya klo mkn dgn lemang/ketupat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...