Friday, September 12, 2014

Semangat merdeka Suci

Assalamualaikum...

Salam jumaat buat semua... Yay esok cuti.. Mesti ramai jugak yang amik cuti isninkan. Alang2 dah cuti sekolah, teruskan jer cuti... Aku tak amik cuti sbb cuti aku bukannye banyak lagi. Aku dah plan nak cuti ujung taun nnti so kite dok umah jelah ye.

Mohler layan gelagat Suci di hari merdeka. Hari merdeka dah 2 minggu dah baru sibuk nak semngat merdeka. Standard ah aku kalo tak lambat tak sah. Pagi hari merdeka tu aku kat kampung. Saja bagi Suci pegang bendera.. Diepun tak mandi lagi masa ni. Sambil2 tengok perarakan kat TV.

Pelbagai ragam dan gelagat..... Geram mama kat adik..

Apa kat bendera ni.... Nak kena betulkan bendera ni..

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Eh mcam terbelit je... 

Sambung kibar bendera sambil nyanyi lagu tanggal 31.

Bosan ah nyanyi...Batang die ni mcm sedap pulak. Try gigit jap...

Gituler... Esok Kasyah ada sukan sekolah. Mama excited nak tengok anak masuk sukan. Hari2 aku tanya die main sukan apa? Haram die nak jawab. Adepun die bgtau die kena jalan kiri kanan kiri.. Hahaha marching ler tu...Pastu die masuk rumah hijau.. Sama mcm mama sekolah dulu. Dari sekolah rendah smpi sekolah menengah rumah hijau...

Okaylah... Selamat bercuti uollsss... Daaaaaa...

p/s: Teringin nak makan cempedak goreng... siyess teringin....huhuhu

8 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

smgt merdeka sgguh ni..hihiih

samala yui pun tak cuti..smpan cuti yg sikittt je tuu

aTieYusof Family said...

Salam Jumaat..aduhh Suci comell nya pegang bendera tu...rasa nak cubit2.. haha..
erm! samalah sy, malas nk cuti Isnin..kite koje je lah ya...ops! abg KAsyah rmh hijau erk.. auntie dulu2 rumah kuning... hehe

Ann Ishak said...

seronok cuti panjang hujung minggu ni :)

Noor Atikah Ramli said...

alaaa..comey nye . hehehehe

nur anis said...

semangat merdeka ni..heee

eima said...

mmg merdeka betui tu bendera pun die mkn dah .. comey ...

LYAfrina said...

hehe..
semangat nk kibarkan jalur gemilang

mrs adam said...

alololo sekejapnya suci dah besar!kejap lg jalan la tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...