Tuesday, October 28, 2014

Di Hari Jadi Suci

Assalamualaikum...

Hallu hallu... Adeke yang rindu aku? Hah, tak perasan pun? Okaylah sentap ah gini.. Kuikuikui mcm hebat sangat nak sentap2 pasal orang tak ingat kat ko..hehe. Aku ade je cuma dalam seminggu ni tak bape sihat. Demam on and off. Batuk dgn selesema jangan citer ah. Dok dlm aircond lagilah menjadi2. Baru hari ahad aku mention kat husband aku takkan demam alih2 tghari tu panas balik badan. Tu lah cakap beso..hahaha. So semalam bila bangun tido memang suhu dah turun dah, mari gigih pergi keje sbb mc akupun dah habis. (opis aku bagi mc 10 hari je setahun..sedih!). Masuk opis, badan dah seram sejuk semula.. Hadoi demam balik rupanya aku. Tghari lepas lunch telan panadol baru okay sikit. Hari ni ntah, rasa mcm dah okay dah. Tinggal batuk dgn selesema ni lah, lambat betul nak baik.

Sementara badan rasa sedap nak ngadap blog ni jom ler update. Last week masa besday Suci, kami decide nak makan kat Chicken Rice Shop. Husband lah yang sibuk nak makan kat situ. Makanan yang boleh dimakan oleh besday girl. Layan jelah.

Mcm biasa ambil set yang untuk 2 orang makan. Pastu tambah nasi lagi satu. Aku kongsi dgn Suci. Die skrg dlm stage semua benda die sumbat. bagilah apapon die tak menolak.

Besday girl suka.. Hari ni mamanye cuti (mc sbb demam) so die dptler berkepit dgn mama. Aku nak wean off die tp tak buat2 lagi...hahaha. 

Kasyah suruh amik gambar die makan...Layan.

Hensem boy mama. Sentiasa cemburukan adik. Adik takde buat apa2pun die dengki dgn adik die. Kesian adik kena buli. Lagi aku larang lagi die buat. Adik dah menangis2 pastu kang dgn die2 sekali menangis sbb dah kena bantai dgn aku...huhuhu

Sempat pergi Aeon beli kek. Ingat nak cari hadiah Suci kat DIY tapi takde byk pilihan. Tapi dah belipon hadiah die hari Sabtu lepas.  

Suci with her cake. 

Die geram nak terkam jer kek tu. Since Suci alergik telur so aku bagi sikit jer kek tu buat rasa. 


Jom potong kek. Abaikan muka sememeh aku. Sah2 tak sihat..hehe

Yay potong kek. Sambut sendiri2 jer.. Aku takdelah beria sampai nak buat besday parti bagai siap bertema2 tu.. Cukuplah mcm ni. Die bukan faham pon. Nak buat kat kg xde cuti pulak. 

Last but not least, Suci the happy besday girl. 

Suci sejak dah masuk setahun ni dah lain mcm perangai. Dah pandai merajuk. Bila die nak pape tp aku tak kasi, die akan tundukkan kepala kat lantai sambil nangis..hahaha comel. Pastu kalo aku mkn biskut ke apa ke tp tak bagi die, die akan tegur "huh" atau dlm erti kata sebenar taknak hulur2 sikit ke? takkan makan sorang...kehkehkeh.

Okaylah.. Daaaaaaaa...

p/s: Sakit dada woii batuk.

5 Magic Words:

Love Razila said...

Happy birthday Suci, kejap je awak dah 1year...rasanya lagi lama kto rasa ur mum pregnant. Hehehe... sweet

adda syuhada said...

sedapnya kek dia...

nur anis said...

happy birthday suci...:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

sdpnya tgk...hppy brthday syg..

LYAfrina said...

yeayy
suci dah 1 tahun
semoga mbesar mnjadi ank gadis y cantek paras rupa n budi pekerti & smoga bjaya dunia akhirat..amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...