Tuesday, October 14, 2014

kek coklat moist

Assalamualaikum...

Korang tengah lunch ke? Takpekan kalo aku letak gambo kek cekelat..hehe. Aku skrg tgh lunch break so xpayah nak rajin sangat buat keje. hehe. Kek ni aku buat sehari lepas aku masak nasi hujan panas tu. Datang saka rajin baking aku, so jadilah kek seketul. Tapi kalo saka aku malas, mmg nan hado lah jawabnya. Jom kite semak resepi. Aku follow resepi sama yang aku buat sebelum ni sbb bahan2nya mudah. Walaupun rajin takleh nak buat resepi susah2 ni sbb aku bergelut dgn anak2 so buat yg mudah sap sap soi siap..hehe


Kek coklat moist

Bahan2
2 biji telur
2 cawan gula
1 cawan tepung naik sendiri
1 cawan tepung gandum
1 cawan serbuk koko
1/2 cawan milo
1 cawan susu cair
1/2 cawan susu pekat
1 1/4 cawan minyak masak
1 cawan air panas mendidih (tak letak)
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh serbuk penaik

Cara2
1. Pukul telur dan gula hingga kembang
2. Kemudian, masukkan serbuk koko, milo, susu cair, susu pekat, minyak masak dan juga tepung. Kacau sebati.
3. Masukkan air panas dan kacau lagi.
4. Tuang ke dalam loyang yang telah disapu mentega.
5. Bakar selama 1 jam dgn suhu 170 darjah celcius (ikut oven masing2)

Siap topping tu tak menahan..hehe. Excited Kasyah tengok kek cantik je. Kasyah mmg hantu kek so banyaklah die makan.. Kek ni memang moist ye dan tak manis sangat. 

Sedap pulak tengok gambo ni.. Rasa nak makan kek lagi.. balik ni tapau secret resepi ah. hehe

Dua tiga hari ni kepala aku berat je rasa. Tak cukup tido agaknya... tengok komputer pon rasa semacam.. huhu.. Kalo mc aku banyak lagi mmg aku mc je. tapi mc aku tinggal sehari so bertahan jelah..

okaylah nak lunch jap.. Daaaaa..

p/s:Nak axia satu..Sapa nak belikan.????

5 Magic Words:

Tihara said...

wahh colorful kek coklat ni
mesti sedap :)

- said...

aduuhhh...terliuq plak nengok kek... sluuurrpppp...

safurara said...

sejuk2 ni mmg ramai yg mengekek yek, hehehe.semua update buat kek.hehe

FiZ said...

akakk!! terliur betul tgk pic ni...nak moist kek!!

ps:sy dah tengok axia, tergoda jgk..tapi sabor je...haha

LYAfrina said...

meleleh2..terasa kecoklatannya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...