Wednesday, November 12, 2014

Waterpark Gunung Lambak yang...hurmmm

Assalamualaikum....

Moh sambung citer balik Kluang haritu. Masa tgh main2 kat playground husband terus ajak pergi gunung lambak. Kitorg ni festime dengar pasal gunung lambak ni. Pagi tu husband dok google lah apa yang menarik kat Kluang. Pastu tgk2 ada waterpark kat gunung lambak. Kebetulan tempatnye dekat je dgn umah. Naik kete 5 minit je dah sampai. Aku mula2 mcm mls nak pergi sbb takut indah khabar dari rupa sbb serius tak pernah pun dgr orang citer pasal waterpark ni. Tapi since dekat so kite pergi jelah. Kasyah dari rumah dah sibuk pakai swimming suit. Haha excited padahal realitinya tak nampak lagi. Akupun bawa juga baju kalo nak mandi. Suci pun ada.. So kamipun pergilah dlm pukul 2 ptg gitu. Kata cuaca mendung so tghari pun tak panas. Nak tunggu petang takut hujan.


Belum apa2 dah tunjuk gambar selfie.. Hahaha..

Sampai2 je kat sini aku macam, eh tmpt mcm tak terurus. Mcm kena tinggal pon ada.. Tak nampak pon kolamnya. Rupanya kolam kat belakang. Nak masuk kena byr Rm5 ye so kitorg byr Rm10 utk aku dgn husband. Kasyah free je. Mak dgn bapak mertua aku tak byr sbb diorg tak mandi. Sampai kat kolam aku tgk kolam kotor.. Ade sampah2 pastu keliling kolam pon kotor. Terus tak jadi aku nak mandi. Suci pun aku tak kasi mandi sbb kotor kot. So Kasyah dgn papa jelah mandi. Husband akupun tak lama lepas mandi tu die gatal2..hahaha.

Seriusly tmpt ni tak terjaga langsung. Kire asal boleh je. Buat  budak2 suka2 main air. 

Nak kata ramai yg dtg tu tak jugak tp adalah. Makin petang makin ramai dtg. Tapi kitorg stay sini sejam je kot sbb husband dah mls. Lagi satu nasib baik aku tak mandi sbb tandas die takde air. Kasyah tu nasib baik ade air sebaldi so husband jiruskan die and terus salin baju. Husband lak salin je baju kat luar, tandas tu kotor gile. Bayangkan kalo aku mandi camne nak salin baju? Isk isk isk...

Aku dgn Suci dok tepi kat pondok kite selfie jelah..hehe Pondok tu pun kotor.. Nak duduk pon geli..huhuhu...

Kesimpulannya tak payah pergi lagi.. Air kotor, tempat kotor, facilities takde, tempat xbest. Huhuhu.. Setakat nak bawa budak suka2 bolehlah bg org2 kwsn sekitar...  Tp semata2 nak dtg mmg xpayah. Kenapa org kwsn sekitar je sesuai dtg sbb toilet kotor so kalo umah dekat lps mandi balik rumah sabun bersih2..hehe.

Dah2 jom balik.. Nak pekena roti bakar kat Kluang station pulak.. Jom!

Daaaaaaaa....

p/s: Aku stress ni...aku nak install software kt komputer ofis tp officer yg incharge tu cuti... Aku dahlah nak guna software tu utk event ujung bulan ni..haduiii

6 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

ckup tak suka tmpt berbyr tp kebrsihan nan hadooo.

Zee Suhaini said...

tak berbaloi la bayar kalo tempat camgitu..free pon blom tentu nak masok..

eima said...

BIL aku dok sana .. ade jugak die penah jg bawa ank2 die pi situ .. tak sangka la kotor ..huhu

Fieza79 said...

Seronok nyaa..rendam2..

FiZ said...

Gunung Lambak....pernah pergi situ untuk kursus kepimpinan masa kat uni dulu. Memori..memori...hehe

LYAfrina said...

mau tak suka anak2 leh berendam..besar jugak kolam..mmg puas hati la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...