Friday, December 19, 2014

Langkawi ~ Part 2 Haji Ismail Group

Assalamualaikum...

Sementara ada sedikit kerajinan yang berbaki ni, cepat2 update pasal Langkawi. Kang sampai tahun baru pon xhabis lagi. Lepas dah beli sikit2 kat Idaman Suri, kami terus ke Komplek Haji Ismail Group yang baru tu. Tempat luas dan lebih selesa nak membeli belah. Parking pon ada kat basement so kete taklah panas.

Sampai je kena amik gambo. Bukti tu..hehe

Kawasan luas. Coklat memang banyak tp ade jugak coklat yg takde. Takde stok ke atau mmg takde aku tak tau. Tapi aku rasa bab barang dapur pulak mcm tak banyak je. 

Sibuk memilih sudu. Beli sudu yang ada corak English flower tu. Tapi sebenarnya aku amik yang bunga sakura so japanese flowerlah kan..hehe. Harga Rm9.90 satu set 6 batang. Macam mahal je kan. Tapi aku beli jugak sbb berkenan yang tu. 

Berubah muka bila tengok harga pisau tu. RM295 kot satu set. Telan ailio. Macam aku cakap sblm ni, aku rasa harga kat Idaman Suri murah lagi kot untuk pisau dan sudu. Kalau harga pinggan tu standard sama je. 

Moh ke bahagian coklat. Coklat cadbury yang oreo tu kan sedap giler okeh. Kitorg suke sgt. Kalo korang was2 nak makan cadbury lantak. Kitorg makan je. Jakim dah kata halalkan so? Kdg2 aku tak faham orang2 ni, bile restoran xde halal jakim or produk xde halal jakim korang tak nak makan. Nak yang ada jakim je tp bile cadbury korang xnak pulak walaupun dah kata halal. So korang percaya jakim ke tak ni??? Acane tu? Lantak! (Mood nyampah dgn byk status fb..hehehe)

Mak pening tengok coklat banyak2 ni.. Ikut hati nak amik semua. 

Eh, nape ngada sangat ni?

Lempang kang!

Pepero sekarang dah mahal. RM20.90 sekotak... Aku ingat masa datang dulu baru RM15 kot...Dulu tu Jan 2013..hehe. 

Pose dgn coklat jap. 

Ini budak dah start boring dok dlm trolley so bagi coklat nutella tu. Senyap dpt makan biskut. 

Hershey dan kisses untuk buahtgn kawan2. Bagi jugak pada pengasuh Suci kat taska. 


Antara yang dibeli... Tak banyak sangatpon kerugian aku kat HiG ni. Dah kata berjimat cermat. Coklat termasuk sudu dan beberapa brg lain tak sampai RM300 pun.. Dapatlah merasa sorang sikit.. 


So tak habis shopping kat HiG, kami ke RAMS konon nak cari spice rack tp nasib malang mmg langsung xjumpa kat mana2 pun spice rack tu. Kat Idaman Suri xde, HiG takde, Rams takde, Langkawi saga xde.. kirenya sume tmpt aku pergi mmg xde... Eh, aku ulang gi Idaman Suri nak beli pisau sbb pisau kat HiG tadi mahal.. Lepas misi shopping selesai, masih ada masa so mari melepak. Nanti aku sambung lagi ye...

Daaaaaaaa...

p/s: Party petang smlm mmg best... Masing2 sporting tak kire ko bos ke staff je.. Enjoy sgt.

6 Magic Words:

eima said...

esok kami nk blk kg .... lalala ....

AnneRaini said...

best betul kg kat langkawi ye eima.

Ann Ishak said...

seronoknya shopping cekelat :)

LYAfrina said...

Mmg puas hati la.. klo ada ank ni.. msti request nk coklat byk2...

Mak oii.. harga pisau tu cecah hmpir 300... maybe brand n kualiti kot

Najib Ariyan said...

pernah pegi ke Labuan? kat Labuan pun syurga membeli belah untuk coklat... tapi tu jer lah.. kain baju kureng sikit lah...

budakbandunglaici said...

tips menarik ni.. bulan 6 ni nak pergi langkawi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...