Friday, March 6, 2015

Masak-masak makan-makan #13

Assalamualaikum...

Rasa macam dah lama pulak edisi masak2 makan2 tak bersiaran. Ni dah ada material ni jom ler tengok terus. Malas pulak aku nak mukadimah panjang. Kang korang tak baca sentap pulak aku... kehkehkeh

Ni namanya nasi goreng asal boleh. Aku kalau tak bape rajin nak masak dan tak rajin jugak nak keluar, buat nasi goreng jelah. Apa yang ada dlm peti tu aku campak je. Syarat nasi goreng sedap kitorg laki bini asal cukup rasa dan pedas mmg ok dah.

Ini spageti porto romano namanya. Ade sekali tu bos section kitorg yg paling annoying dlm dunia tu cuti so officer lain sume pakat ajak keluar mkn sama2.. hahaha kire mcm happy day ler. Kami ke Restoran Italy kat Intermark iaitu Restoran Porto Romano. Kiranya spageti tu specialty resto ni. Sedap tau. Seafood die banyak giler. Segala benda ada. Udang, sotong, kupang, kepah, lala dgn scallop kot. Aku lupalah sbb semua aku telan tanpa was2.

Ini pulak spageti olio serba kekurangan yg aku masak. Since kat rumah masa tu xde brg basah nak buat lauk so buat spageti jela. Ini pun asal boleh. Apa yg ada je aku letak. Kalau nak resepi korang cari kat label resepi tu. Yang ni terlebih letak chili flakes. Pijoo mulut..

Asam pedas request org demam. Husband demam sakit tekak so die mmg xde selera nak makan. Jadi bile die kata nak makan asam pedas, akupun buatkan ler. Kesian.

Sapa pernah makan sup hussin kat setapak? Aku pernah dgr sblm ni so ade satu hari tu, lepas shopping kat Kenanga, husband ajak makan kat sini sbb aku tak pernah try. Seriusly sedap weh sup die. Pekat melekat. Aku amik sup kambing. Memang power ah sup kat sini cuma tak leh makan selalu. Aku terasa segala kolestrol dan lemak berkumpul dgn jayanya dlm setiap suapan..huhuhu.. setahun 2 kali bolehlah kot.

Kat restoran sup tu, femes jugak dgn popiah so alang2 dah sampai order popiah jugak. Popiah die pun sedap.. Aku suka. Aku sorang je makan byk popiah ni.

Ikan bawal pelbagai rasa. Menu bulan lepas kot. Kite campak je semua benda yg sesuai maka jadilah ia..hehehe

Minggu lepaskan aku mc sehari sbb sakit perut masuk angin. Since husband pun amik cuti so kami decide utk pergi dating. Dating pergi beli langsir kat Jakel. Romantik sgt.. hahaha. Yelah bawa anak payah aku nak memilih. Since masa masuk KL dah waktu tghari dan perut pun lapar, aku ajak husband makan ikan bakar kat Bellamy belakang istana. Ni festime aku gi. Makan kat kedai no.3. Aku amik sotong, ikan keli dgn ikan pari. Seriusly sedap weh ikan bkr kat sini. sambal die tu berpeluh makan. Memang recommend dan akan ulang lg mkn kat sini.. Tapi harga die paham-paham jelah.. hehe.

Okaylah itu sahaja utk edisi kali ini.. Sehingga bertemu lagi.. Daaaaaaaa

9 Magic Words:

misskirokuza said...

anne nnt le try sop kubo lak kat ampang
...perghhh sedap!!!

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam anne,
samala
iols kalo mc pun slalu datim
kekadang ngan hubby
kekadang ngan my mom n anak sajork
nama ja sakit
tapi jalan tetap jalan he3

nuyui a.k.a miss YUI said...

ah mencikla tgk byk mknn sdp... huuuuu

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam anne,
eh3
lopa pulop
iols sebenornya nak kata geram nengok asam pedaih uols tu
uwawawawawwaa
windu melaka sob3

mun said...

mun pun..klu bahan xbape nak cukup tu.. suka wat sphageti sesuka ati.. yg paling best sphageti sardin..sodap..licin..hehehe

#katil yg sis tanya tu..rege dia..RM1200.. kat area kajang perdana.. klu nk, mun bleh bg alamat n no phone tokey..kitrg suka beli perabot kat kedai dia.. sbb tokey x kedekut..

AINUN ZURIYATI MOHAMED said...

EXCELLENT !!! :-)

mun said...

anne ni alamat kedai perabot yg u minta tu: Peony Design Furniture
No.1, 1-1, jalan kajang perdana 2/2, taman kajang perdana, 43000 kajang.
nama tokey: Sam

mrs adam said...

anak saya suka mkn nasi goreng,hari2 masak nasi grg asal boleh.haha
ikan bakar bellamy tu mmg sedap,tp dulu sy g tempatnya mcm xselesa,panas.huhu
amboi byknya mknn!lapo byk entry ni

LYAfrina said...

Perhhh.. ikn.keli tu mmg febret la.. tp x pnh mkn lg y bakar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...