Friday, June 5, 2015

Udang besar...

Assalamualaikum...

Dah masuk hari kelima anak2 di kampung. Kasyah hari2 tanya sama ada aku nak balik kampung jumpa dia ke tak. Sorrylah sayang, mama tak balik. Kebetulan husband akan ke JB hari ahad ni so balik dari JB nanti die terus singgah Segamat amik anak2. Cuma hari apa die nak balik tu tak tau lagi.. Hopefully takyahlah lama2 kat JB tu.

Korang, ni festime aku makan udang gedabak besar ni weh. Ni bukan udang galah tp udang laut. Actually ni masa ujung bulan 3 haritu. Standard tetiap tahun aku akan buat function untuk budak2 yg dpt biasiswa pergi Jepun so tahun ni, atas permintaan 'Orang besar', diorang nak guna katering yang diorang kenal. Sukati kolah walaupun katering tu mahal dua kali ganda dari katering yang aku quot. Tapi mahal die tu kite berbaloi bila aku tengok bapak besar udang die bagi. Hoiiii kitorang tapau siap2 udang tu weh. Udang besar begitu bukan selalu dpt makan. Nak belipun mahal so bila ada can jgn dilepaskan. Aku tapau 5 ekor..Puas hati makan.

Udang XXXL masak menterga atau org panggil buttered prawn. 

Udang ni sebesar tapak tangan aku... Maveles sgt..

Seperti biasa sushi jangan di lupa.. Ni pun aku tapau jugak. hehe.

Tahun depan kalo bos dpt bajet lebih, aku nak udang gedabak tu lagi. Tapi konfem harga naik sbb bile masa yg skrg ni harga jadi murah. Tadi aku beli kuih pun dah naik 10sen dah. Stressss..


Okaylah.. Daaaaaaaa...

p/s: Mood deco is on.

9 Magic Words:

Love Razila said...

HAHAHA..jom pi sabah or sarawak layan udah besaq. HIKHIKHIK, amboi siap x nampak tapak tangan tu. Nyummy.

aTieYusof Family said...

pergh besor gila udang... puas hati dapat makan..
ohh anak2 kat kampung erk.. Kasyah rinduu lerr tu..hihi

eima said...

mmg besar gile satu tapak tangan tu ... untung lah dpt mkn udang mahal sedap

Ann Ishak said...

sedapnya sushi

nuyui a.k.a miss YUI said...

Fuhh mmg bsr tuu kak oii

LZ - The Blog Owner said...

Aduhai udang butter my all time favorite..
Selalu pekena udang butter ni kat Restoran Mohd Chan Abdullah..

SweetLikeWhat said...

perghhhh!lapo tgh tengahari nih

mun said...

wuiii..besar tu udang...pergh ni mmg puas dapat makan...

LYAfrina said...

argghh..sedapnya....
sape y suka mkn udang tu mmg puah hati la dpt sekor tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...