Tuesday, July 28, 2015

Di pagi hari raya.

Assalamualaikum..

Sambung cerita raya di pagi raya pulak. Dek kerana raya tahun ni jatuh hari Jumaat so plan raya pun bertukar. Selalunya, pagi raya dlm pukul 10-11 pagi tu kami balik kampung belah abah dan raya kedua balik kampung mak. Tapi since hari Jumaat orang sibuk nak solat Jumaat so ptg raya kami balik kampung mak sbb kampung mak dekat sikit. Raya kedua baru balik kampung abah. Pagi raya tu aktiviti biasalah. Siapkan meja makan, siapkan anak2. Bersiap2 pulak. Lepas je diorang balik sembahyang raya, kamipun makan sama2.

Pelbagai lauk. Jiran2 je dah 7 rumah. 

Ini lagi.. Memang puas makan. No wonder berat naik sekilo raya pertama je.. hahaha

Paru berlado yang aku masak semalam. Mostly aku makan lauk rumah sendiri. Lauk jiran2 second round.. huhuhu

Lepas makan, terus bersiap2 untuk amik gambar. Husband set up kamera. Agak mencabar nak amik gambar dgn anak2 kecik ni. Ade je kerenah dia. 

Suci mood baik pagi tu. Tapi die mmg selalu mood baik pagi2. 

Ikat rambut tu kejap je. Lepas tu die sibuk cabut.. Ishh gigit tangan tu kang. 

Raya baru aku pakaikan rantai emas hadiah atuk masa besday die last year. Thn ni punya besday, belikan loket pulak ye tok.. hehehe

Mak dgn anak sedondon.. Baju tempah dgn makcik aku. 

Kasyah tolong amik gambar. Baju husband ala2 hipster. 

Mak dgn anak2 pulak

Bapak dgn anak bujang sedondon. Gambar ni kurang menjadi sbb refleks alas meja tu. Tu yang gambar kabur je.. Geram tau. 

Family photo.. Seperti biasa, perempuan sihir tu mmg tak dtg umah aku. Abg aku je dtg kejap tak sampai setengah jam. Geramnya rasaaaaa..

Bolehlah...

Atok dan tok mak dan cucu kesayangan..

My little family. Suci kena umpan dgn jajan kalo x die xnak amik gambar. 

Kasyah dah boring..


Lepas bergambar baru sesi salam-salam mintak ampun. Tapi gambar ni je ada. Gambar lain2 takde. 

Festime salam raya. Tahun lepas xpandai lagi..

Anak2 dah xnak amik port. Maknye pulak bergambar..

Sehati sejiwa..:p


Pagi raya tu aku sempat pergi beraya rumah pakngah aku. Alah rumah die dekat je dlm felda yang sama. So alang2 mak aku suruh hantar lauk, so aku raya sekali. Tghari, rumah kena serbu dgn makcik aku satu family dari Keratong. Berulang diorg makan rendang daging aku. Tu yang tinggal ciput je. Maklong aku dtg malam tu xdpt nak merasa.. hehe

Lepas solat jumaat, sambung beraya.... Tungguuuuuu

6 Magic Words:

Zee Suhaini said...

sedondon dipagi raya..
lawa gak baju melayu dua tone kaler camtu..

Nieyl said...

Singgah sini..
Selamat hari raya..
banyaknyer lauk..
sedap² pulak tuh...
Jom singgah my blog http://seindahcerita.blogspot.com/

nuyui a.k.a miss YUI said...

amboi makin slim akk..ala takpe nek 1 kg.. ape ke hal..hohoh
cntik tema thun ni =)

eima said...

lawa bj korang .....
meriahnye lauk ... rajin betui ko kan

Love Razila said...

OMG!!! sakit hati tgk baju kornag yang sedondon sangatttttttttttt. Ok, tahun depan nak tempah gak lah. HAHAHA, plan ye tahun depan tapi biasanya, beli siap je jugak akhirnya ^_^

Anne, raya2 ni sempat lagi eh ungkapan "perempuan sihir" HIHIHI sabar jelah.

Owh! suci...u so sweet le sayang...muahhhciket.

adarnadzmie said...

comel suci... maknya pun comel jugak...hahaa

selamat hari raya...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...