Wednesday, July 1, 2015

Minyak oh minyak..

Assalamualaikum...

Hari ni rata2 orang dok menyalak sakit hati pasal harga minyak naik lagi. Baru bulan lepas naik, ni naik lagi. Agaknya bulan depan pon naik jugak. Eh eh sukenyeeeeee. Memangla nampak mcm tak banyak. Alah 10 sen je seliter. Pastu si najib tu boleh ckp untuk kesejahteraan rakyat. Korok mu. Kesejahteraan rakyat ke kesejahteraan ko? Cakap tak pakai otak. Kenaikan seposen tak membebankan tapi ko ingat aku isi minyak seliter je ke hari2? Ko ingat seliter tu boleh buat aku sampai opis ke? Bongok!

Dahlah dah nak raya. Kalau ye pun, xleh consider org nak balik kg raya nak isi minyak berliter2? Takleh tunggu lepas raya ke? Ataupun takyah naik terus takleh? Ke dah terbeban banyak sgt dgn hutang? Eh cukup ke naik seposen je? Kenapa tak naikkan singgit?

Tak tahu dah nak ckp mcm mana dgn kerajaan skrg. Rasanya zaman najib nilah paling hampeh sekali. Dengan barisan menteri 'bijak pandai' lagi. Hadoiiii.. GST utk kesejahteraan negara, naik minyak untuk kesjahteraan rakyat. Kalau rakyat dah naik hantu nanti baru tau sejahtera ke tak sejahtera.

Arghhhh stress.. banyak lagi nak membebel tp aku stress ah!

7 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hahaha.. kak, pindah planet lain ok..hahaha

eima said...

SABAR ...SABAR .....
AKU PUN CAM BENGANG JUGAK TAPI NAK BUAT CAM NE ...HUHU
AHMAD MASELAN CKP ALA NAIK SEPOSEN JE ....SY TENGOK RAMAI LGI MAMPU MAKAN KFC .. TAK BEBAN LA TU

adarnadzmie said...

hari ni semua org naik minyak sbb minyak naik....huhuuu...sedih2... dah la nak raya... balik kampung kena isi minyak...lagi2 yg kampung jauh...sian kita...

wahida said...

aku pun bengang wei...giler betul...kita ni makin lama makin tersepit..rm50 sekarang pun dah makin takde nilai...sedihnyaaaa...

aisy haiqal said...

mmg stress!!! dah la nak raya...stress stress stress!!

Love Razila said...

Amboi..ni betul2 garang ni..takut aku eh.
Sabo ye...sabo. Last month ada naik eh?? aku x perasan ke sebab aku jarang isi minyak...xtaulah. HEHEHE

Insyaallah ada rezeki tu ye Anne.

LYAfrina said...

nak tak nak..
telan & hadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...