Thursday, July 30, 2015

Pelikat pants homemade

Assalamualaikum...

Plan asal aku nak hapdet citer raya lagi tp ntah apa pasal gambar takleh transfer ke blog so kita skip jap citer raya ye. Meh nak share satu bentuk kejayaan yang aku capai sblm raya haritu. Haha kejayaanlah sangat. Actually ada sekali tu kawan aku share kat fb cara2 jahit pelikat pants so aku mcm tertarik ah nak try. Kebetulan Jumaat terakhir sblm raya haritu aku sakit mata sbb allergik so aku dpt mc. Dari xde buat pape so aku terus plan nak buat pelikat pants utk anak2. Terus bergegas gi Mydin beli kain pelikat dgn kain batik. Xkan aku nak lenjan kain husband pulak. Beli kain yg murah2 je. Baru nak mencuba kan.

Balik rumah mulakan projek DIY aku tu. Since anak2 takde pergi taska dgn sekolah aku ukur agak2 je ikut baju diorang. Dengan tekun dan gigih, akhirnya siap jugak pelikat pants tu.. Yahooooo rasa nak melompat bila tgk elok jer anak2 pakai. Suka diorg sbb seluar tu kan selesa.. Ingat nak try buat untuk diri sendiri pulak ah.

Kasyah menggayakan pelikat pant baru.. Sehelai kain pelikat tu aku dpt 2 helai seluar saiz Kasyah dgn 1 saiz Suci.

Abang dgn adik sedondon.. Terpaksa amik gambar baring sbb Suci ngada tak nak bangun.

Aku buat jugak batik pants. Dapat 2 helai. Itupun ada lagi lebih kain utk buat 1 helai lagi. Tengoklah kalo rajin. 

Malam tu kami pergi Aeon anak2 melaram dgn pelikat pant dan batik pant. Comel jek tgk lagi Suci jalan terkedek2.. hahaha 

Aku letak kat fb ramai pulak nak tempah.. Tapi idokler teman. Buat comot2 untuk pakai sendiri okayler. Kang kalo buatkan orang nnti tak puas hati pulak. Dahler agak renyah. Inipun akak ipar aku sibuk tanya2. huhu.

Okaylah... Daaaa

9 Magic Words:

Jueliza Jamani said...

cantiknya.. nak tempah jugak.. hehehhe tak pa kami puas hati..

Fai Nardir said...

cantikkk pelikat pants dgn batik pants tu... kalau fai memang takdelah nak menjahit, takde bakat langsung. hihihi...

Love Razila said...

Wah!! nak order boleh ke?? HEHEHE nampak comel je gayanya

Miss Kirokuza said...

comey suci!!!!
nnt join batik fun walk pakai kan budak 2 ni tau hihihi :)

Rizziela said...

rajinnya..blh share tak mcm mana nak buat pelikat pants tu..blh buat utk hero kat rumah tu

lieyalatif said...

laaaaaaaaaaaaaaaaa rajinnye ko beb...pandai jahit...lawo2....

aku ade ari tu beli tuk dayyan selai....mmg selesa...suke dayyan pakai....

LYAfrina said...

comey.pndai buat

ct cheery said...

Cantik..rajin buat hahaha leh nih buat business nih

Cikna said...

Kalah dh aflin shauki ni.....;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...