Friday, February 26, 2016

Motivasi oh motivasi

Assalamualaikum...

Oh aku perlukan motivasi untuk terus bekerja.. Cerita die macam ni..

Semalam aku cuti sbb ada check up. So hari ni dtg kerja mcm biasa. Alih2 pagi2 ofismate aku bgtau berita tak berapa best iaitu aku akan dpt job baru. Well cuba untuk fikir positif je. Dalam pukul 9 gitu one of officer ofis aku panggil ajak one to one meeting. So diepun bagtau ade rombakan untuk department aku since big bos pon dah tukar orang baru. Aku dilantik jadi assistant kepada big boss. Ermm krik krik jugak pd mulanya tp since ofismate aku dah bgtau awal2 tadi so dah boleh hadamlah. Selain jadi assistant big bos, aku kena juga buat kerja lain2. Senang citer kerja aku akan bertambah dari yg ada skrg which is mainly education plus big boss plus compiling department aku punya all invitation letter, selain school visit bla bla bla.. Well aku accept jelah. aku bajet mcm dinaikkan pangkat jugak. Yelah alih2 kena jaga big bos pulak kan. Tak ke naik pangkat tu.

TAPIIIIIIIIIIIII.......

Akupun tanyalah pasal gaji. Yelah kalo dah tambah kerja dgn naik pangkat lagi, takkan tak naik gaji pulak ye tak? Boleh pulak die kata tahun ni aku tak naik gaji. Apakah????????????? Tahun depan mungkin.. Errr bukan ke kalo ko nak menambahkan kerja aku ko kena naikkan gaji aku jugak???? Apa kes gaji tak naik pulak? Pastu officer tu bgtau aku sbb aku cuma buat keja aku je. Tak buat keje lebih. Eh, mana ko tau? Sah2 ko baru masuk ujung thn lepas. Mana ko tau aku tak buat keje lain? Patut ke die ckp mcm tu? Abis tu kalo keje receptionist mmg sampi 20thn lah xdpt naik gaji sbb keje die jwb tepon je. xbuat keje lain. Dah tu keje die, itulah yg die buat. Bukannya tak buat keje. Hadoiiiiiiiii... Stress aku mikir weh.

Korang rasa patut ke tak patut naik pangkat tp xnaik gaji???? Patut ke lepas setahun baru naik gaji aku tu?

p/s: entry ni aku buat semalam tp baru hari ni dpt habiskan...

3 Magic Words:

Qhaifa Nur said...

Aduii..mmg x patut pangkat naik gaji tunggu tahun depan..sabor ajalah

babYpose said...

Alhamdulillah diberi kepercayaan menjadi assistant big boss, tak naik gaji tu macam tak patut la, verbal agreement folo with appointment letter ke? moga dipermudahkan urusan inshaAllah

LYAfrina said...

alahai..sabar je la..faham sgt situsi ni...
pttnya bos kna fikirlah bebanan bila diberikan kerja tambahan y slama ni luar bdng kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...